KÄYTTÖ- JA TOIMITUSEHDOT
Voimassa 11.11.2019 alkaen
Päivitetty 7.10.2024
Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy Papu Design Oy, 2622278-7. Tuotteita myydään täysi-ikäisille kuluttaja-asiakkaille maailmanlaajuisesti. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron EU:n alueella pl. Ahvenanmaa. Kaikki mahdolliset tuontiverot ja muut vastaavat maksut ovat asiakkaan vastuulla. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan osoitteesta www.papudesign.fi.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Tilausvahvistus
Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:
- Tilauksen viitteen/tilausnumeron
- Antamasi yhteystiedot
- Ostetut tuotteet ja niiden hinnan
- Valitsemasi maksutavan
Papu Design pidättää oikeuden perua Asiakkaan tilauksen, kun kyseessä on selvä hinnoitteluvirhe. Hinnoitteluvirheen vuoksi tilaus voidaan perua, jos kyseessä on merkittävä ero tuotteen normaalihintaan ja keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen, että kyseessä on virhe. Hinnoitteluvirheeksi lasketaan esimerkiksi tilanne, että tuotteen hinta on 0,00 EUR.
Maksutavat
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Paytrail Oyjn maksupalvelut, Klarna Bank AB:n maksupalvelut sekä PayPal maksupalvelut. Paytrail Oyjn maksupalvelut Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Klarna Bank AB:n maksupalvelut Lasku ja Joustava Erämaksu.
--------------------
Maksupalvelutarjoajat
Paytrail Oyj
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Klarna Bank AB
Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
- Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
- Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
PayPal
-------------
Toimitusaika
Papu Design toimittaa verkkokuapasta tilauksia Suomeen ja Saksaan. Tilauksen toimitusaika Suomeen on 4-5 arkipäivää ja Saksaan 4-7 arkipäivää. Kampanjat, viikonloput ja pyhät, sekä kuljetuksessa tapahtuvat viivästykset saattavat vaikuttaa tilausten toimitusaikaan.
Suomessa saatavilla oleva kotiinkuljetus toimittaa tilauksen lähetystä seuraavana arkipäivänä suoraan kotiisi Postin Express-pakettina. Jos pakettia ei voida toimittaa (jos kukaan ei ole sitä vastaanottamassa) paketti toimitetaan lähimpään noutopisteeseen. Muistathan aina täyttää puhelinnumerosi tilausta tehdessäsi, että saat toimituksesta ilmoitukset!
Toimitustapa ja toimituskulut
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset pakettina tai kirjeenä, riippuen tilauksen koosta.
Toimituskulut:
Toimitusmaa | Toimitusmaksu |
Suomi / Postipaketti | 4,90€ |
Suomi / Kotiinkuljetus | 9,90€ |
Saksa | 13,90€ |
Toimituksen seuranta:
Kun tilauksesi on lähetetty, saat seurantatunnuksen sähköpostitse tilausta tehdessä ilmoitettuun osoitteeseen.
Palautus ja vaihto
Palautusehdot Suomessa
Verkkokaupasta ostetut tuotteet tulee palauttaa/vaihtaa alla olevien ehtojen ja ohjeiden mukaisesti Postin kautta. Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei voi palauttaa tai vaihtaa myymälöissä.
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita, jotka on asianmukaisesti viikattu ja pakattu. Tuotteissa on oltava alkuperäiset hangtagit kiinnitettynä. Emme hyväksy palautuksia, jotka ovat tahriintuneita, käytettyjä tai joissa on esimerkiksi eläinten karvoja.
Asiakkaalle ei tule toimituskuluja Postissa, kun käyttää paketin lähettämisessä asiakaspalautustunnustamme 655374 tai Postin sivujen kautta saatavaa Helposti-koodia. Kaikista palautuksista veloitetaan kuitenkin käsittelykulu 5,00€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä.
Pakkaa tuote / tuotteet hyvin, ja täytä ja liitä palautuksen mukaan lähetyksen mukana tullut tuotepalautuslomake.
Palautus Postin kautta:
Kirjoita paketin päälle osoitetietomme ja asiakaspalautustunnuksemme ja vie paketti Postiin. Asiakaspalautuslähetys Postin kautta on asiakkaalle maksuton. Asiakaspalautustunnuksemme on 655374.
Voit lähettää paketin myös "Helposti-koodilla", lisätietoja löydät täältä: www.posti.fi/palautapaketti
Jos tuote palautetaan Papu Design Oy:lle muuta kautta, vastaa lähettäjä palautuksen kuluista ja niitä ei hyvitetä.
Palautusosoite on:
Asiakaspalautus 655374
Papu Design Oy/ Transval Oy
Tikkurilantie 148, Ovet D2-D3
01530 Vantaa
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Palautusten käsittelyaika on 10 – 15 arkipäivää. Kun palautus on hyväksytty, hyvitys maksetaan alkuperäiselle maksutavalle. Jos tilaus on maksettu käyttäen Paytrail-maksutapaa, palautus edellyttää asiakkaalta henkilökohtaisen Paytrail-tilin luomisen.
Mikäli asiakas palauttaa tilauksen Papu Design Oy:lle kokonaisuudessaan, palautamme asiakkaalle tilauksen yhteydessä veloitetut alkuperäiset toimituskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä. Käsittelykulu 5,00€ veloitetaan kaikista palautuksista riippumatta siitä, että palautetaanko tilaus kokonaisuudessaan vai osa tilauksesta.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole tuotepalautus.
On asiakkaan velvollisuus huolehtia, että paketti noudetaan ajallaan noutopisteestä. Noutamatta jätetty paketti palautuu lähettäjälle, ja tilauksesta tehdään hyvitys alkuperäiselle maksutavalla. Veloitamme 10 € kuluja noutamatta jääneestä tilauksesta. Toimipaikkapalautuksena palautunutta pakettia ei lähetetä uudelleen.
Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Papu Design Oy ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, jos asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.
Saat tilauksen mukana vaihto- ja palautusohjeet, löydät ohjeet myös täältä.
Huom! Jos haluat palauttaa tuotteita, jotka olet ostanut "osta 3 maksa 2" -kampanjan tai vastaavan kampanjan aikana, teemme hyvityksen seuraavasti: Palauttaessasi tuotteen, jonka olet saanut maksutta, tuotetta ei hyvitetä sillä tuotetta ei ole veloitettu. Jos palautat maksetun tuotteen (tai tuotteet), mutta pidät ilmaisen tuotteen, tarjous purkautuu, ja sinulle jää maksettavaksi maksutta saamasi tuotteen alkuperäinen hinta. Hyvitämme tällöin maksutta saamasi tuotteen ja palautuksen hintaerotuksen.
Vaihdot
Verkkokaupassamme ostetuilla tuotteilla ei ole vaihtomahdollisuutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen kokoa tai väriä, tai jos haluat vaihtaa sen eri tuotteeseen, palauta tuote ja tee kokonaan uusi tilaus.
Papu Designin myymälästä ostetuilla tuotteilla on vaihto oikeus samassa myymälässä, josta tuote on ostettu.
Palautusehdot Saksasta
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Täytä ja laita palautuspaketin mukaan myös tilauksen mukana tullut palautuslomake.
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, hyvitys tehdään alkuperäiselle maksutavalle. Palautusten käsittelyaika on 10 – 15 arkipäivää.
Mikäli asiakas palauttaa tilauksen Papu Design Oy:lle kokonaisuudessaan, palautamme asiakkaalle tilauksen yhteydessä veloitetut posti- ja pakkauskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä.
Tilauksen noutamatta jättäminen ilman sähköistä palautusilmoitusta ei ole tuotepalautus.
Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Papu Design Oy ei ole velvollinen hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, jos asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.
Saat tilauksen mukana vaihto- ja palautusohjeet, löydät ohjeet myös täältä.
Palautusehdot Saksasta
Palautuksesta täytyy tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen: asiakaspalvelu@papudesign.com. Kerro ilmoituksessa nimesi, tilausnumerosi (PAPU#xxxx) ja puhelinnumerosi sekä mitkä tuotteet haluat palauttaa. Saat palautus-rahtikirjan ja palautusohjeet tilauksen mukana. Palautuksen hinta on 15,00 euroa, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Saat palautusohjeet myös paperisena tilauksesi mukana.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@papudesign.com.
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Papu Design käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Papu Design sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmansille osapuolille. Tietoja luovutetaan kolmansille osapuolille ainoastaan yllä mainittuihin ehtoihin liittyen, tällainen taho on esimerkiksi maksupalveluntarjoajat.
Force majeure: Jos näissä ehdoissa mainittujen velvollisuuksien täyttäminen ei onnistu ylivoimaisen esteen sattuessa (sodan, luonnon tapahtuman, katastrofin, lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen, lakon tai muun niihin verrattavan tapahtuman takia), tällöin ei asiakkaalla ole oikeutta saada korvausta Papu Design Oy:ltä.
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.