PAPU TUOTETAKUU
Onko sinulla Papu-tuote, joka ei ole kestänyt käytössä odotetulla tavalla ja tuote täyttää tuotetakuuehtomme? Voit olla oikeutettu Papun 12kk tuotetakuuseen.
Vastaamme Papulla uusien tuotteidemme materiaali- ja valmistusvirheistä ostopäivästä lähtien 12 kuukauden ajan, kun niitä on pidetty käyttötarkoitukseen sopivalla tavalla ja huollettu hoito-ohjeiden mukaisesti. Käytännössä siis korjaamme, huollamme tai korvaamme vialliset Papu-tuotteet.
Tuotetakuu kattaa kaikki Papun valmistamat tuotteet, jotka täyttävät tällä sivulla määrittelemämme ehdot, hankitpa ne suoraan omista myyntikanavistamme tai jälleenmyyjiltämme. 12 kk tuotetakuu koskee ainoastaan tuotteita, joita on pidetty tuotteen käyttötarkoitukseen sopivalla tavalla ja hoidettu tuotteen hoito-ohjeiden mukaisesti. Asiakkaalla on myös oltava esittää ostotosite/kuitti, josta tuotteen ostopäivämäärä käy selville.
Tarjoamamme 12kk tuotetakuu ei korvaa asiakkaan tai yrityksen kuluttajansuojalain mukaisia oikeuksia.
mikä kuuluu TAKUUN PIIRIIN, ja mikä ei ?
Sauman korjaus
Kuuluu takuun piiriin
Jos tuotteen saumat ratkeavat tai alkavat purkaantua normaalissa käytössä 12 kk kuluessa tuotteen ostamisesta, kuuluu tuote todennäköisesti takuun piiriin. Huomaathan, että takuun ehtona on, että valitussa tuotteessa on ollut riittävä väljyysvara ja tuote on puettu niin ettei saumoihin ole kohdistunut liiallista venytystä tai hankausta. Suosittelemme vaatteellesi myös lepopäiviä välillä, jotta luonnonmukaiset kuidut ja tuotteen rakenteet saavat palautua. Joustavat tuotteet kuten neuleet kannattaa säilyttää väljästi viikattuna. Sopivan koon valinnassa auttavat tuotekohtaiset mittataulukot,koko-oppaammesekä tarvittaessaasiakaspalvelumme.
Lisätarvikkeet esim. napit
Kuuluu takuun piiriin
Jos tuotteen nappi irtoaa puutteellisten ompeleiden vuoksi tai muu pientarvikkeeksi rinnastettavissa oleva lisätarvike tuotteessa hajoaa normaalissa käytössä 12 kk kuluessa tuotteen ostamisesta, voi tuote kuulua tuotetakuun piiriin. Huomaathan, että tuotetakuu kattaa vain tuotteet, joita on käytetty tuotteet normaalin käyttötarkoituksen mukaisella tavalla ja napille tai muulle lisätarvikkeelle ei ole kohdistunut kohtuutonta painetta (kuten tuotteet sopimattomasta koosta johtuva napin irtoaminen). Mikäli alkuperäistä lisätarviketta ei löydy, tuote pyritään korjaamaan mahdollisimman lähelle alkuperäistä tuotetta.
Materiaalin, värien ja kuosien normaali kuluminen
Ei kuulu takuun piiriin
On normaalia, että tuotteen värit ja kuosit saattavat haalistua pesukertojen myötä. Normaalia kulumista on myös materiaalin kohtuullinen tai materiaalille tyypillinen nukkaantuminen hankausalueilla, kuten haaroissa tai käsivarsissa. Tällainen normaali värien ja kuosien haalistuminen ei kuulu tuotetakuun piiriin. Jos olet epävarma, onko materiaalin ja värien kuluminen rinnastettavissa normaaliin kulutukseen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Omalla toiminnalla aiheutetut reiät ja kulumat
Ei kuulu takuun piiriin
Tuotetakuu ei kata tuotteeseen tulleita reikiä, jotka ovat aiheutuneet asiakkaan omasta toiminnasta. Tällaisia ovat esimerkiksi terävistä kulmista, vetoketjuista tai kynsistä aiheutuneet reiät ja langanvedot. Pidennetty tuotetakuu ei myöskään kata tuotteelle aiheutunutta epänormaalia kulumista, kuten konttauksesta tai kaatumisesta aiheutuneet kulumat polvissa.
Tuotteen hoito-ohjeesta poikkeaminen
Ei kuulu takuun piiriin
Tuotetakuu ei kata tuotteita, joita ei ole huollettu hoito-ohjeen mukaisesti. Hoito-ohjeesta poiketaan esimerkiksi silloin, kun tuote pestään pesuohjeesta poikkeavalla pesulämpötilalla tai -ohjelmalla. Takuun täyttämiseksi tuotetta on tullut säilyttää myös oikein ja huolellisesti. Esimerkiksi neuleet tulee säilyttää tasossa venymisen välttämiseksi. Tutustu hoito-ohjeisiin.
MINULLA ON VIALLINEN PAPU-TUOTE, JOKA KUULUU TUOTETAKUUN PIIRIIN. MITEN TOIMIN?
Ole yhteydessä paikkaan, josta ostit kyseisen tuotteen ja saat sieltä tarkemmat ohjeet etenemisestä. Tuote arvioidaan ostopaikassa ja varmistetaan, kuuluuko se takuun piiriin.
Ostopaikat ja yhteystiedot:
- Papun verkkokauppa (papudesign.fi): ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@papudesign.com ja liitä viestiin mukaan tilausvahvistus, josta selviää tuotteen ostopäivämäärä sekä kuva viallisesta tuotteesta.
- Papun myymälä: ota yhteyttä kyseiseen myymälään. Liitä viestiisi ostokuitti, josta selviää tuotteen ostopäivämäärä sekä kuva viallisesta tuotteesta. Löydät myymälöiden yhteystiedot täältä.
- mikäli kyseessä on ollut pop up -myymälä, joka on jo suljettu, ota tässä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@papudesign.com ja liitä viestiin mukaan ostokuitti, josta selviää tuotteen ostopäivämäärä sekä kuva viallisesta tuotteesta.
- Papun jälleenmyyjältä: ota yhteyttä kyseiseen jälleenmyyjään. Liitä viestiisi tilausvahvistus/ostokuitti, josta selviää tuotteen ostopäivämäärä sekä kuva viallisesta tuotteesta.
Onko sinulla Papu-tuote, jonka haluaisit korjata tai muokata? Lue lisää korjauspalvelustamme.