Palautukset, Vaihdot ja Reklamaatiot

Voimassa 11.11.2019 alkaen
Päivitetty 1.1.2024


Papudesign.fi verkkokaupasta ostetut tuotteet tulee palauttaa/vaihtaa alla olevien ehtojen ja ohjeiden mukaisesti.
Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei voi palauttaa tai vaihtaa myymälöissä.
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Huomioithan, että Papu Pre-loved tuotteet palautetaan ja reklamoidaan Ninyes Oy:lle. Katso ohjeet “Papu Pre-loved – Palautukset ja reklamaatiot”-otsikon alta.

Palautusten käsittelyaika on 10–15 arkipäivää. Kun palautus on hyväksytty, hyvitys maksetaan alkuperäiselle maksutavalle. 

Mikäli asiakas palauttaa tilauksen Papu Design Oy:lle kokonaisuudessaan, palautamme asiakkaalle tilauksen yhteydessä veloitetut alkuperäiset toimituskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä. Käsittelykulu veloitetaan kaikista palautuksista riippumatta siitä, että palautetaanko tilaus kokonaisuudessaan vai osa tilauksesta.


PALAUTUKSET SUOMESTA

Kaikista palautuksista Suomessa veloitetaan käsittelykulu 5,00€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Täytä lähetyksen mukana tullut tuotepalautuslomake. Pakkaa palautuslomake sekä tuote / tuotteet siististi palautusta varten.

Palautus Postin asiakaspalautustunnuksella:
Palauttaminen asiakaspalautustunnuksellamme on maksutonta.
Kirjoita paketin päälle osoitetietomme ja asiakaspalautustunnuksemme ja vie paketti Postin palvelupisteeseen.

Asiakaspalautus 655374
Papu Design Oy/ DHL Supply Chain
Ovakonkatu 2
20200 Turku

Palautus Postin Helposti-koodilla:
Palauttaminen Helposti-koodilla on maksutonta.
Lisätietoja Helposti-koodilla palauttamiseen löydät täältä: www.posti.fi/palautapaketti
Valitse kohta: Palauta lähetystunnuksella. Seuraa ohjeita ja saat palautusta varten
Helposti -koodin, jolla pystyt palauttamaan paketin haluamaasi automaattiin tai palvelupisteeseen.

PALAUTUKSET EUROOPASTA

Kaikista palautuksista Euroopasta veloitetaan käsittelykulu 15,00€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Täytä lähetyksen mukana tullut tuotepalautuslomake. Pakkaa palautuslomake sekä tuote / tuotteet siististi
palautusta varten.

Palauttaminen onnistuu helposti lähetyksen mukana tulleella DHL Expressin
palautusrahtikirjalla, joka liimataan vanhan rahtikirjan päälle. Voit olla joko yhteydessä paikalliseen DHL Expressiin ja sopia palautuksen noudosta, tai voit viedä paketin lähimpään DHL:n toimipisteeseen.

PALAUTUKSET EUROOPAN ULKOPUOLELTA

Kaikista palautuksista Euroopan ulkopuolelta veloitetaan käsittelykulu 20,00€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä.
Palautuksesta täytyy tehdä sähköinen palautusilmoitus ennen tuotteen takaisinlähetystä. Palautusilmoitus tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen: asiakaspalvelu@papudesign.com.
Kerro ilmoituksessa nimesi, tilausnumerosi (PAPU#xxxx) ja
puhelinnumerosi sekä mitkä tuotteet haluat palauttaa. Kun olemme saaneet
palautusilmoituksesi, lähetämme sinulle rahtikirjan sähköpostitse.
Täytä lähetyksen mukana tullut tuotepalautuslomake. Pakkaa palautuslomake sekä tuote / tuotteet siististi palautusta varten. Palauttaminen
tapahtuu DHL Expressin palautusrahtikirjalla, joka liimataan vanhan rahtikirjan päälle. Voit olla joko yhteydessä paikalliseen DHL Expressiin ja sopia palautuksen noudosta, tai voit viedä paketin lähimpään DHL:n toimipisteeseen.

JOS TUOTE PALAUTETAAN PAPU DESIGN OY:LLE MUUTA KAUTTA, VASTAA LÄHETTÄJÄ PALAUTUKSEN KULUISTA JA NIITÄ EI HYVITETÄ.

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Papu Design Oy ei ole velvollinen
hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, mikäli asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.

 

KAMPANJATUOTTEIDEN HYVITYKSET

Jos haluat palauttaa tuotteita, jotka olet ostanut "osta 3 maksa 2"-kampanjan tai vastaavan kampanjan aikana, teemme hyvityksen seuraavasti: Palauttaessasi tuotteen, jonka olet saanut maksutta, tuotetta ei hyvitetä sillä tuotetta ei ole veloitettu. Jos palautat maksetun tuotteen (tai tuotteet), mutta pidät ilmaisen tuotteen, tarjous purkautuu, ja sinulle jää maksettavaksi maksutta saamasi tuotteen alkuperäinen hinta. Hyvitämme tällöin maksutta saamasi tuotteen ja palautuksen hintaerotuksen.

NOUTAMATTOMAT PAKETIT

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole
tuotepalautus. Huomioithan, että Posti säilyttää pakettia 7 vuorokautta, jonka jälkeen se palautuu lähettäjälle. On asiakkaan velvollisuus huolehtia, että paketti noudetaan ajallaan noutopisteestä. Tilauksesta tehdään hyvitys alkuperäiselle maksutavalle. Veloitamme 10 € käsittelykuluja noutamatta jääneestä tilauksesta. Toimipaikkapalautuksena palautunutta pakettia ei lähetetä asiakkaalle uudelleen.

VAIHDOT SUOMESSA

Vaihto onnistuu vain saman tuotteen eri kokoon tai samanhintaiseen tuotteeseen. Emme varaa vaihtoa varten tuotteita etukäteen. Lähetä tuote meille Postin asiakaspalautustunnuksella tai Helposti -koodilla. Kun pakettisi saapuu ja tulee käsittelyyn, tarkistamme tuotetilanteen ja laitamme uuden tuotteen matkaan. Jos toivomasi koko on päässyt loppumaan, laitamme sinulle hyvityksen maksuun alkuperäiselle maksutavalle. Saat kuittauksen sähköpostiisi, kun asiasi on käsitelty.

REKLAMAATIOT

Mikäli olemme toimittaneet viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@papudesign.com. Reklamaatio tilanteissa otamme vastuun sekä palautuskustannuksista että uuden korvaavan tuotteen lähettämisestä aiheutuvista kustannuksista. Ilmoitus viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

PAPU PRE-LOVED –PALAUTUKSET JA REKLAMAATIOT

Papu pre-loved tuotteet palautetaan ja reklamoidaan Ninyes Oy:lle. Asiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus tilaamilleen tuotteille. Kaikista palautuksista veloitamme käsittelykulun 4,90€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Käytä palauttamiseen Ninyesin alla olevaa Postin asiakaspalautustunnusta tai tuo palautus suoraan Ninyes Oy:n toimistolle. Kirjoita paketin päälle osoitetiedot ja asiakaspalautustunnus:

Asiakaspalautustunnus: 671577
Ninyes Oy
Veneentekijäntie 18 B
00210 Helsinki

Voit tehdä reklamaation, jos tuote ei vastaa tuotekuvausta tai kuvia, tai tuote on väärennös. Reklamaatiota ei voi tehdä virheistä, jotka on kuvattu tuotekuvauksessa, tuoksun takia (suosittelemme pesemään kaikki vaatteet ennen käyttöä), pienet tai huomaamattomat tahrat tai kulumat, pienet erot kuvien väreissä tai jos tuote ei ole sopiva.
Voit kuitenkin aina käyttää 14 päivän palautusoikeuttamme.

Yksityiskohtaiset tilausehdot Pre-loved tuotteille:
Löydät tilausehdot kokonaisuudessaan Ninyesin sivuilta. https://ninyes.fi/policies/terms-of-service