Palautukset, Vaihdot ja Reklamaatiot

Voimassa 11.11.2019 alkaen
Päivitetty 24.10.2024


Papudesign.fi verkkokaupasta ostetut tuotteet tulee palauttaa alla olevien ehtojen ja ohjeiden mukaisesti.
Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei voi palauttaa myymälään.
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. 

Huomioithan, että Papu Pre-loved tuotteet palautetaan ja reklamoidaan Ninyes Oy:lle. Katso ohjeet “Papu Pre-loved – Palautukset ja reklamaatiot”-otsikon alta.

Papu Designin verkkokaupasta tilattujen tuotteiden palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita, jotka on asianmukaisesti viikattu ja pakattu. Tuotteissa on oltava alkuperäiset hangtagit kiinnitettynä. Emme hyväksy palautuksia, jotka ovat tahriintuneita, käytettyjä tai joissa on esimerkiksi eläinten karvoja. 
Tarkistathan tuotteen heti sen saatuasi, vaikka tuote ei tulisi heti käyttöön. Sovitathan tuotteen myös aina ennen käyttöönottopesua. Pestyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.  

Kaikista palautuksista veloitetaan käsittelykulu riippumatta siitä, palautetaanko tilaus kokonaisuudessaan vai osa tilauksesta. Tämä kattaa palautuksen toimituskulun ja palautuksen käsittelyn. Jos palautat koko tilauksen, alkuperäinen toimitusmaksu hyvitetään.

Kampanjoiden aikana tarjottujen ilmaisten postikulujen etu kumoutuu, jos palautat osan tilauksestasi ja jäljelle jäävien tuotteiden arvo jää alle ilmaisen toimituksen euromääräisen minimirajan. Tällöin palautettavasta summasta vähennetään edullisin vastaava toimitusmaksu palautuksen käsittelykulun lisäksi.  

Palautusten käsittelyaika on 10–15 arkipäivää. Kun palautus on hyväksytty, hyvitys maksetaan alkuperäiselle maksutavalle.


PALAUTUKSET SUOMESTA

Kaikista palautuksista Suomessa veloitetaan käsittelykulu 5,00€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Täytä lähetyksen mukana tullut tuotepalautuslomake. Pakkaa palautuslomake sekä tuote / tuotteet siististi palautusta varten.

Palauta tuote meille vaivattomasti Postin kautta ennakkoon maksetulla toimituksella. Voit valita sinulle paremmin sopivan vaihtoehdon, joko palautuksen Postin asiakaspalautustunnuksella tai Helposti-koodilla. 

Palautus Postin asiakaspalautustunnuksella:
Kirjoita paketin päälle osoitetietomme ja asiakaspalautustunnuksemme ja vie paketti Postin palvelupisteeseen.

Asiakaspalautus 655374
Papu Design Oy/ Transval Oy
Tikkurilantie 148, Ovet D2-D3
01530 Vantaa

Palautus Postin Helposti-koodilla:
Lisätietoja Helposti-koodilla palauttamiseen löydät täältä: www.posti.fi/palautapaketti
Valitse kohta: Palauta lähetystunnuksella. Seuraa ohjeita ja saat palautusta varten
Helposti -koodin, jolla pystyt palauttamaan paketin haluamaasi automaattiin tai palvelupisteeseen.

PALAUTUKSET SAKSASTA

Kaikista palautuksista Saksasta veloitetaan käsittelykulu 15,00€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Täytä lähetyksen mukana tullut tuotepalautuslomake. Pakkaa palautuslomake sekä tuote / tuotteet siististi
palautusta varten.

Palauttaminen onnistuu helposti lähetyksen mukana tulleella UPS
palautusrahtikirjalla, joka liimataan vanhan rahtikirjan päälle tai laitetaan samaan muovikuoreen missä lähetysrahtikirja on ollut. Voit olla joko yhteydessä paikalliseen UPS.iin ja sopia palautuksen noudosta, tai voit viedä paketin lähimpään UPS:n toimipisteeseen.

JOS TUOTE PALAUTETAAN PAPU DESIGN OY:LLE MUUTA KAUTTA, VASTAA LÄHETTÄJÄ PALAUTUKSEN KULUISTA JOITA EI HYVITETÄ ASIAKKALLE. 

Säilytä kuitti palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus/vaihto on loppuunkäsitelty. Jos palautuslähetys katoaa kuljetuksen aikana, Papu Design Oy ei ole velvollinen
hyvittämään tuotteita, jotka eivät ole saapuneet palautuksena takaisin yritykselle, mikäli asiakas ei pysty todistamaan, että on lähettänyt tuotteet takaisin. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.

 

KAMPANJATUOTTEIDEN HYVITYKSET

Jos tuote on ostettu alennuskoodi kampanjan aikana, ja unohdit käyttää alennuskoodin kassalla, emme hyvitä mahdollista alennusta jälkikäteen tilaukselle. Kaikki tilaukset käsitellään aina sillä hinnalla, joka on ollut voimassa tilauksen tekohetkellä. Huomioithan siis, että alennuskoodi on muistettava lisätä ennen maksamista. 

Jos haluat palauttaa tuotteita, jotka olet ostanut "osta 3 maksa 2"-kampanjan tai vastaavan kampanjan aikana, teemme hyvityksen seuraavasti: Palauttaessasi tuotteen, jonka olet saanut maksutta, tuotetta ei hyvitetä sillä tuotetta ei ole veloitettu. Jos palautat maksetun tuotteen (tai tuotteet), mutta pidät ilmaisen tuotteen, tarjous purkautuu, ja sinulle jää maksettavaksi maksutta saamasi tuotteen alkuperäinen hinta. Hyvitämme tällöin maksutta saamasi tuotteen ja palautuksen hintaerotuksen.

Kampanjoiden aikana tarjottujen ilmaisten postikulujen etu kumoutuu, jos palautat osan tilauksestasi ja jäljelle jäävien tuotteiden arvo jää alle ilmaisen toimituksen euromääräisen minimirajan. Tällöin palautettavasta summasta vähennetään edullisin vastaava toimitusmaksu palautuksen käsittelykulun lisäksi.  

NOUTAMATTOMAT PAKETIT

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole
tuotepalautus. Huomioithan, että Posti säilyttää pakettia 7 vuorokautta, jonka jälkeen se palautuu lähettäjälle. On asiakkaan velvollisuus huolehtia, että paketti noudetaan ajallaan noutopisteestä. Tilauksesta tehdään hyvitys alkuperäiselle maksutavalle. Veloitamme 10 € käsittelykuluja noutamatta jääneestä tilauksesta. Toimipaikkapalautuksena palautunutta pakettia ei lähetetä asiakkaalle uudelleen.

VAIHDOT SUOMESSA

Verkkokaupassamme ostetuilla tuotteilla ei ole vaihtomahdollisuutta. Jos haluat vaihtaa tuotteen kokoa tai väriä, tai jos haluat vaihtaa sen eri tuotteeseen, palauta tuote ja tee kokonaan uusi tilaus.
Papu Designin myymälästä ostetuilla tuotteilla on vaihto oikeus samassa myymälässä, josta tuote on ostettu. 

REKLAMAATIOT

Mikäli olemme toimittaneet viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@papudesign.com. Reklamaatio tilanteissa otamme vastuun sekä palautuskustannuksista että uuden korvaavan tuotteen lähettämisestä aiheutuvista kustannuksista. Ilmoitus viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

PAPU PRE-LOVED –PALAUTUKSET JA REKLAMAATIOT

Papu pre-loved tuotteet palautetaan ja reklamoidaan Ninyes Oy:lle. Asiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus tilaamilleen tuotteille. Kaikista palautuksista veloitamme käsittelykulun 4,90€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. Käytä palauttamiseen Ninyesin alla olevaa Postin asiakaspalautustunnusta tai tuo palautus suoraan Ninyes Oy:n toimistolle. Kirjoita paketin päälle osoitetiedot ja asiakaspalautustunnus:

Asiakaspalautustunnus: 671577
Ninyes Oy
Veneentekijäntie 18 B
00210 Helsinki

Voit tehdä reklamaation, jos tuote ei vastaa tuotekuvausta tai kuvia, tai tuote on väärennös. Reklamaatiota ei voi tehdä virheistä, jotka on kuvattu tuotekuvauksessa, tuoksun takia (suosittelemme pesemään kaikki vaatteet ennen käyttöä), pienet tai huomaamattomat tahrat tai kulumat, pienet erot kuvien väreissä tai jos tuote ei ole sopiva.
Voit kuitenkin aina käyttää 14 päivän palautusoikeuttamme.

Yksityiskohtaiset tilausehdot Pre-loved tuotteille:
Löydät tilausehdot kokonaisuudessaan Ninyesin sivuilta. https://ninyes.fi/policies/terms-of-service