Jere Merivirta on aloittanut Papun verkkokauppapäällikkönä 1.3.2025.
Verkkokauppiaan arki kuluu pitkälti koneen äärellä – siksi pienikin hetki ulkona, vaikkapa kuusiaitaa siistiessä, tekee ihmeitä.
Jere on 38-vuotias liiketoiminnan, markkinoinnin ja verkkokaupan moniottelija Turusta. Jeren perheeseen kuuluu vaimo ja 3-vuotias tytär. Vapaa-ajan Jere käyttää perheen, omakotitalon kunnossapidon sekä golffin ja kuntosalin parissa.
Liike-elämässä Jere on hyvin idearikas, mutta myös analyyttinen ja tulosorientoitunut verkkokaupan ja markkinoinnin ammattilainen. Jerellä on yli 17 vuoden kokemus verkkokaupasta niin verkkokauppiaan, konsultin kuin verkkokauppatoimittajan rooleissa sekä monikanavaisen digitaalisen markkinoinnin johtamisesta ja tekemisestä. Kokemusta Jerelle on kertynyt kymmeniltä eri toimialoilta mm. kosmetiikan kuluttajakaupasta aina isoihin teollisuuden ja tukkuliikkeiden verkkokauppoihin.
”Intohimoni verkkokauppaan alkoi jo yläasteella, kun ymmärsin, kuinka verkkokaupat voivat yhdistää yritykset asiakkaisiin ja mullistaa näin ostokäyttäytymisen. Olen erikoistunut ammattimaisten Shopify-verkkokauppojen rakentamiseen ja kasvattamiseen. Nautin erityisesti siitä, kun verkkokaupan eri toiminnot on automatisoitu mahdollisimman fiksusti”, kertoo Jere Merivirta.
Jere vastaa Papun verkkokauppaliiketoiminnasta. Hänen tehtävänään on johtaa ja edistää verkkokaupan strategiaa kasvun edistämiseksi, myyntitavoitteiden saavuttamiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi. Lisäksi hän hoitaa digitaalista markkinointia yhdessä Papun markkinointipäällikön kanssa.
”Etsimme kokenutta ja dataohjautuvaa kasvun asiantuntijaa. Jerellä on vahva kokemus verkkokaupan kehittämisestä, ja hänellä on näyttöä siitä, kuinka asiakaskokemusta parantamalla, myyntiä lisäämällä ja verkkokaupan suorituskykyä optimoimalla voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia. Jere on myös tottunut analysoimaan asiakaskäyttäytymistä ja hyödyntämään dataa tuloksellisten strategioiden luomisessa. Olemme iloisia saadessamme Jeren osaksi tiimiämme”, kertoo Papu Designin toimitusjohtaja Satu Takkinen.
Tutustuimme hieman Jereen ja kysyimme muutaman kysymyksen:
Miten päädyit Papun verkkokauppiaaksi?
Törmäsin Papun rekryilmoitukseen verkkokauppiaan roolista ja pidin sitä erittäin mielenkiintoisena. Tuntui, että jokainen kohta ilmoituksessa vastasi omaa osaamistani ja taustaani, joten päätin hakea Papulle töihin.
Mikä on parasta työssäsi Papu Designin verkkokauppapäällikkönä?
Verkkokaupan kehittäminen ja kasvattaminen on erittäin teknistä, mutta myös erittäin luovaa hommaa! Pitää olla paljon luovia ideoita sekä kykyä viedä ne parhaimmat ideat maaliin asti. Pitää rohkeasti kokeilla erilaisia asioita, mutta myös analysoida miten erilaiset ideat toimivat ja kannattaako niitä jatkaa. Papun tiimi on pieni, mutta erittäin osaava ja asiantunteva. Itse pidän siitä, kun pystymme tiimin kesken tekemään isojakin päätöksiä nopeasti ja saadaan asiat eteenpäin jouhevasti.
Miten asiakkailta saadut palautteet vaikuttavat verkkokauppaan ja sen kehittämiseen?
Erittäin paljon! Teimme maaliskuussa asiakaskyselyn, josta saimme paljon hyviä vinkkejä ja ideoita suoraan tärkeimmiltä ihmisiltä eli ostavilta asiakkailtamme. Voin luvata, että jokainen kehitysehdotus ja viesti luetaan sekä niistä keskustellaan tiimin kesken. Osa ideoista otetaan heti käyttöön, mikäli ne ovat helposti toteutettavissa ja osa toteutetaan myöhemmin, mikäli asia vaatii enemmän suunnittelua.
Äitienpäivä lähestyy ja moni mies ja isä miettii, mitä äidille voisi hankkia. Mitä tuotteita suosittelisit Papulta?
Papun lahjakortti ilman muuta! Sanoisin muille miehille, että älä lähde arpomaan vaan pelaa varman päälle. Papun tyylikäs lahjakortti on aina varma valinta. Lahjakortin pystyy lähettämään ja ajastamaan digitaalisena saateviestin kera tai voit tulostaa sen ja antaa fyysisesti.
Onko sinulla ideoita tai kehitysehdotuksia verkkokauppamme parantamiseksi? Laita viestiä Jerelle, jere@papudesign.com – kuulemme näistä mielellämme ja kehitämme toimintaamme asiakaspalautteiden pohjalta!
0 kommenttia