PAPU PRE-LOVED 1 vuotta!

 

 

Papu on pitkään ollut yksi Suomen vaateteollisuuden pioneereista vastuullisuuden saralla ja arvioitu Eetti ry:n toimesta Suomen vastuullisimmaksi naistenvaatebrändiksi.

 

Meidän tavoitteena on antaa tuotteillemme pitkä ja merkityksellinen elinkaari. Asiakkaiden kannustaminen kierrättämiseen on ollut toimintamme keskiössä jo alusta asti.

Yhteistyökumppanimme Ninyes haastatteli Papun perustaja & vastuullisuusexpertti Anna Kurkelaa.

Kerrotko lyhyesti mikä on Papu Design brändin tarina? Mikä erottaa Papun muista vaatemerkeistä?

Papu Design on perustettu vuonna 2012 vahvalle arvopohjalle. Haluamme tarjota asiakkaillemme iloa tuovan, pitkäikäisen ja vastuullisen vaihtoehdon pukeutumiseen ja missionamme onkin muuttaa koko tekstiilialaa vastuullisemmaksi omalla esimerkillämme.

Tarinamme sai alkunsa lasten vaatteista, mutta naistenvaatemallistomme suosion myötä naisten vaatteiden osuus mallistostamme kasvoi jatkuvasti ja nykyään teemmekin tuotteita pelkästään naisille. Mallistomme värit, tunnistettavat ja rakastettavat tuotemallit sekä omaperäiset ja näyttävät kuosit erottavat meidät muista brändeistä.

 

 

Papu lähti ensimmäisten joukossa mukaan kehittämään resale-palvelua yhdessä Ninyesin kanssa. Mikä inspiroi teitä Papu Pre-lovedin perustamisessa / mistä idea syntyi?

Vastuullisuus on yksi toimintamme kulmakivistä ja asiakkaiden kannustaminen tuotteiden kierrätykseen on ollut alusta saakka toiminnassamme vahvasti läsnä. Viime vuoden aikana aloimme kehittää entistä vahvemmin kiertotaloutta tukevia palvelujamme. Mm. huolto- ja korjauspalvelut, sekä oma Pre-loved palvelu olivat osa tätä kehitystyötä. Olemme tehneet Ninyesin kanssa jo pidempään yhteistyötä ja saimme kehitettyä yhdessä erinomaisesti toimivan Pre-loved mallin, jonka avulla voimme myydä tuotteitamme Ninyesin lisäksi sekä omassa verkkokaupassamme että kivijalkamyymälässämme.

 

 

Miksi Papulle on tärkeää, että teidän verkkokaupan ja myymälöiden valikoimissa on myynnissä käytettyjä Papu pre-loved tuotteita?

Tuotteemme toimivat hyvin pre-loved markkinassa, sillä ne kestävät käyttöä ja tämän ansiosta niillä on myös hyvä jälleenmyyntiarvo. Mielestämme on asiakkaan suuntaan vastuullista toimintaa, että brändi huolehtii itse tuotteidensa kierrätyksestä ja tekee sen asiakkalle helpoksi. Halusimme saada pre-loved myynnin yhä kiinteämmäksi osaksi liiketoimintaamme.

 

Mihin suuntaan Papu Pre-loved on kehittymässä / mitä uutta tulossa?

Tällä hetkellä meillä on ollut haasteena saada erityisesti naisten tuotteita myyntiin sitä tahtia kuin niitä ostettaisiin, joten toivottavasti keksimme tähän ratkaisuja tulevaisuudessa. Pre-loved tuotteiden myyntimäärät ovat olleet jatkuvassa kasvussa ja uskon, että sama trendi jatkuu. Pyrimme kehittämään Pre-loved palvelun asiakaskokemusta edelleen, josta tuotteiden lisääminen myyntiin omiin kanaviimme oli ensimmäinen askel.

 

 

Mikä on mielestäsi parasta Papun ja Ninyesin yhteistyössä / Ninyesin palvelussa?

Parasta brändin näkökulmasta on ehdottomasti palvelun helppous. Ninyes hoitaa tuotteiden vastaanottamisen, kuvaamisen, varastoimisen ja lähetyksen puolestamme, joten meidän vastuullemme jää ainoastaan tuotteiden lisääminen verkkokauppaan ja myymälään.

 

Asiakkaille parasta on se, että toimittaessaan tuotteita myyntiin he saavat korvauksen heti tuotteiden käsittelyn jälkeen lahjakorttina, jonka voi valita useamman brändin kauppaan. Lisäksi asiakkaat voivat löytää Ninyesin kanavista useampia brändejä.

 

 

Mitkä on vinkkisi käytetyn Papu Pre-loved tuotteen ostamiseen?

Jos vain mahdollista, kannattaa käydä tutustumassa meidän Helsingin Papu Storen Pre-loved valikoimaan, jolloin tuotetta voi sovittaa ja tuotteen kunnon pystyy toteamaan omin silmin. Toki myös verkosta ostaminen on pyritty tekemään mahdollisimman helpoksi kuvien ja tuotekuvauksen avulla.

 

Pre-loved vaatteiden joukosta voi löytyä melkoisia aarteita edellisistä mallistoista ja nyt kannattaa ostaa erityisesti lasten vaatteita, kun niitä on vielä markkinoilla.

 

 

Mikä on henkilökohtainen lemppari Papu Pre-loved tuotteesi?

Tämän hetkisestä verkkokaupan valikoimasta lempituotteeni on Beside Wide Sleeve Gardigan, jonka ostamista harkitsen:

 

 

 

Lisäksi suosikkejani ovat useat lasten tuotteet, koska ne tuovat niin paljon muistoja mieleen ja ovat kohta melkoisia harvinaisuuksia!

 

-Anna

 

//////////


Tutustu Papu Pre-Loved valikoimaan TÄÄLTÄ

 


Vanhempi julkaisu


Jätä kommentti

Huomaa, että kommentit on hyväksyttävä ennen niiden julkaisemista