Paras vastuullisuusteko, jonka yrityksenä voimme tehdä on, että valmistamme tuotteemme mahdollisimman laadukkaasti ja laadukkaista sekä ympäristöä mahdollisimman vähän kuormittavista materiaaleista. Näin myös tuotteen loppukäyttäjä voi käyttää tuotetta mahdollisimman pitkään. Tästä syystä Papun tuotteet on tehty kestämään aikaa. Yhdessä uuden kumppanimme Menddien kanssa kannustamme asiakkaita myös jatkossa pidentämään vaatteiden käyttöikää korjaamalla ja huoltamalla rakkaita Papu-aarteita.
Suosikkivaatteet tulee usein puettua päälle melkein joka päivä, ja nämä joutuvat myös koetukselle suuren pesumäärän ja käytön takia. Joskus myös vaatteeseen saattaa tulla vahingossa reikä tai oma tyyli ja koko saattavat ajan saatossa muuttua ja tuotetta haluaa tuunata uuteen tyyliin sopivammaksi. Tästä syystä toimme markkinoille yhteistyössä Menddien kanssa Papu korjauspalvelun, joka auttaa korjaamaan rakkaita Papu-aarteita. Palvelu on toteutettu yhteistyössä Menddien, suomalaisen korjaus- ja huoltopalvelu-alustan, kanssa. Korjaukset hoituvat helposti ja nopeasti Menddien valikoitujen ja Papu-tuotteisiin erikoistuneiden ompelijoiden kautta.
”Menddien toimintamalli, jonka avulla asiakkaat voivat korjauttaa ja huoltaa tuotteitaan vaivattomasti ympäri Suomen on nerokas. Koemme, että voimme tuottaa asiakkaillemme lisäarvoa tarjoamalla nämä palvelut kauttamme entistä helpommin saataville. On ilo aloittaa yhteistyö kotimaisen Menddien kanssa”, kertoo Papun vastuullisuusasiantuntija ja perustaja Anna Kurkela.
”On hienoa päästä palvelemaan Papun asiakkaita ja mahdollistaa Papun laadukkaiden tuotteiden korjaus ja huolto saumattomasti osana Papun asiakaspolkua. Haluamme Menddiellä luoda toimintamalleja jotka tukevat brändien vastuullisuustavoitteita ja olemme innoissamme tästä alkavasta yhteistyöstä ja mahdollisuudesta kehittää tulevaisuuden palveluja yhdessä”, kertoo Menddien toimitusjohtaja Riikka Olli.
Papu korjauspalvelujen avulla asiakas voi helposti korjauttaa tai muokata Papu-tuotteita omiin tarpeisiinsa sopiviksi. Palvelun avulla voi esimerkiksi paikkauttaa hihaan tulleen reiän, lyhentää lahkeita tai lähettää villatuotteet keväthuoltoon. Asiakkaan on mahdollista myös kysyä tarjousta palvelusta, jota ei listalta valmiiksi löydy. Tuotteiden korjauksella tai muokkaamisella pidennetään tuotteen käyttöikää ja elinkaarta ja vähennetään näin myös tuotteen aiheuttamaa ympäristökuormaa. Palvelu on saatavilla tällä hetkellä vain Suomessa.
Yhteistyö Menddien kanssa pitää sisällään korjauspalvelun lisäksi myös takuukorjaukset. Jatkossa Papu tarjoaa 12kk tuotetakuun kaikille valmistuttamilleen tuotteille ja tuotetakuun piiriin kuuluvat tuotteet pyritään ensisijaisesti aina korjaamaan Menddien kautta. Tuotetakuusta voit lukea lisää täältä.
Papun toiminnan ytimessä on aina ollut vastuullisuus. Tahto tehdä asiat niin hyvin kuin mahdollista on ollut myös syy, miksi yritys on aikanaan perustettu. Papun tavoitteena on kehittää vastuullisuuttaan entisestään seuraavien vuosien aikana ja uusia mahdollisuuksia mm. tuotteiden kierrättämiseen sekä käytettyjen tuotteiden ostamiseen on myös pian luvassa.
”Tulemme Papulla panostamaan jatkossa erityisesti tuotteen elinkaaren pidentämiseen ja pidämme kiinni korkeatasoisesta tuotteiden valmistuksesta myös tulevaisuudessa. Tavoitteenamme on tuoda kestävää iloa mahdollisimman monen ihmisen elämään sloganimme ”For Lasting Happiness” mukaisesti”, paljastaa Anna.
Lisätiedot:
Papu Design Oy
Anu Vauhkonen
toimitusjohtaja
anu@papudesign.com
+358 40 765 2484
Papu-tuotteet tulevat maailman onnellisimmasta maasta. Niinpä niitä luovat ihmiset, jotka tietävät onnellisuudesta jotakin. Me uskomme, että parasta onnea on sellainen, joka kestää. Siksi me myös teemme tuotteita, jotka kestävät: kestävästi tuotetuista materiaaleista, kestävällä tyylillä. Jotta sinä saisit pukeutua onnellisesti ja ajattomasti, milloin vain.
PAPU | For lasting happiness
Menddie Oy
Riikka Olli
toimitusjohtaja
riikka@menddie.com
+358 46 9565220
Menddie on kiertotalouden kauppaa kehittävä teknologia-alusta. Me mahdollistamme korjaus- ja huoltopalveluiden saumattoman liittämisen brändin omaan asiakaskokemukseen. Annamme luotettavan ja osaavan palveluntarjoajaverkoston käyttöön, ja toimitamme asiakaslähtöisiä palvelumuotoja teknologian tukemana.
0 kommenttia