Papu Design lanseeraa aivan uudenlaisen vastuullisen muodin Pre-loved palvelun, jonka tyylistä Suomessa ei ole vielä nähty. Papu on pitkään ollut yksi Suomen vaateteollisuuden pioneereista vastuullisuuden saralla ja palkittu Eetti ry:n mukaan suomen vastuullisimmaksi naistenvaatebrändiksi.
SUOMALAINEN VAATEMERKKI PAPU PANOSTAA ASIAKASLÄHTÖISEEN KIERRÄTYSPALVELUUN
Erilaiset kiertotalouteen liittyvät vaatealan second hand -liiketoimintamallit ovat viimevuosina saaneet jalansijaa Suomessa. Vastuullisista vaatteistaan tunnettu Papu Design haluaa myös kannustaa ihmisiä kierrättämään ennennäkemättömällä, asiakaslähtöisellä Pre-loved -kierrätysverkkopalvelullaan.
Papun Pre-loved -verkkopalvelussa asiakas voi helposti yhdistää samaan ostoskoriin sekä uusia Papun tuotteita että kierrätettäviä, tarkastettuja ja hyväkuntoisia pre-loved Papuja. Uudistettu toimintamalli on ensimmäinen näin pitkälle viety kiertotalouden malli Suomen markkinoilla. Euroopankin tasolla yhtiö on mallillaan ensimmäisten vaatemerkkien joukossa.
"On selvää, että vaatemerkkien pitää pysyä mukana muodin murroksessa, jossa second hand -vaatteiden kysyntä alati kasvaa ja erilaiset kiertotalousmallit mahdollistavat liiketoiminnan monipuolisemman kehityksen. Papulle on erittäin tärkeää huolehtia tuotteiden koko elinkaaresta. Meille on myös tärkeää kehittää uusia palvelumalleja asiakaslähtöisesti. Siksi lähdimme kehittämään uudenlaista kiertotalousmallia tuotteillemme yhteistyössä Ninyesin kanssa, joka on Euroopan ainoa, vain vastuullisille vaatemerkeille kierrätyspalveluja tarjoava yritys,” Papu Designin toimitusjohtaja Anu Vauhkonen toteaa.
Ensimmäinen näin pitkälle viety vaatteiden kiertotalousmalli Suomessa
Papu on jo muutaman vuoden ajan ottanut vastaan omia, käytettyjä vaatteita ja tarjonnut niitä vastaan lahjakortin uusien vaatteiden ostoon. Tällaisia malleja on ollut muillakin brändeillä. Uudessa Papu Pre-loved -mallissa yhtiö ottaa vastuun brändin vaatteista jälkimarkkinassa.
”Emme sälytä tuotteiden myyntiä asiakkaan vastuulle, kuten toimitaan useissa second hand -malleissa. Asiakkaan, on hän sitten Suomessa tai muissa Papu-maissa, ei tarvitse kuin kerätä vaatteet ja lähettää ne Papun Pre-loved -palveluun. Pois jäävät siis kaikki perinteiset second hand -tuoteiden myyntiin liitetyt työvaiheet eikä kierrättäjän tarvitse itse esimerkiksi kuvata tai hinnoitella tuotteita. Tuotteiden myynnistä saa hyvityksen heti, eikä tuotteen myyntiä uudelle asiakkaalle tarvitse jäädä odottelemaan”, Papun vastuullisuusasioista vastaava Anna Kurkela kertoo.
Papu Pre-loved -kierrätysmallissa vaatteiden ostaminen on tehty mahdollisimman helpoksi ja turvalliseksi. Kaikki Papun Pre-loved tuotteet on etukäteen tarkistettu, ne ovat hyväkuntoisia ja niillä on normaalit palautusoikeudet. Tämäkin eroaa aiemmista second hand -palveluista, joissa yleisesti ottaen tuotteilla ei ole erityisiä takuita tai palautusmahdollisuuksia. Vanhan myynnistä kierrättäjää palkitaan heti lahjakortilla ja mikä parasta, asiakas voi yhdistää normaaliin verkkokauppaostokseensa myös second hand -tuotteita Papun verkkokaupasta.
Uusi Papu Pre-loved -palvelu löytyy osoitteesta papudesign.fi/pages/pre-loved sekä Papun myymälästä Pohjoisesplanadilta.
Lisätietoa antaa:
Papu Design Oy
Anu Vauhkonen
CEO
anu@papudesign.com
+358 40 765 2484
Papu-tuotteet tulevat maailman onnellisimmasta maasta. Niinpä niitä luovat ihmiset, jotka tietävät onnellisuudesta jotakin. Me uskomme, että parasta onnea on sellainen, joka kestää. Siksi me myös teemme tuotteita, jotka kestävät: kestävästi tuotetuista materiaaleista, kestävällä tyylillä. Jotta sinä saisit pukeutua onnellisesti ja ajattomasti, milloin vain.
PAPU | For lasting happiness
Ninyes Oy
Mikko Siukosaari,
CMO
mikko@ninyes.com
+358 400 612600
Vuonna 2021 perustettu Ninyes kehittää kiertotalouden liiketoimintamalleja vastuullisen vaatetuotannon edelläkävijäbrändeille. Tällä hetkellä Ninyesin resale-järjestelmää käyttää 25 muotibrändiä Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa.
0 kommenttia